طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

  • ۰
  • ۰

گرایش کاربران اینترنت به گوشی های همراه و کنار گذاشته شدن تدریجیِ رایانه های شخصی

1396/03/31
در 10 سال گذشته و با ظهور نسل های جدید گوشی های هوشمند همراه و تب لت ها ، نقش آن ها از برقراری مکالمات فراتر رفته و به تدریج در حال گرفتن جای رایانه های شخصی و لپ تاپ ها برای مشاهده ی وب سـایت ها هستند. این مطلب هر چه بیشتر لزوم داشتن طراحی ریسپانسیو سایت ها را تایید می کند
سایت شرکت اِستَت کانتر (شرکت که تحقیقاتی در زمینه ی نحوه ی استفاده از اینترنت روی 2.5 میلیون وب سایت را انجام می دهد) در اوایل پاییز سال 2016 اعلام کرد در مدت یک سال، 51.3 درصد از وب سایت ها از روی تلفن های همراه مشاهده شده اند.
این اولین بار است که استفاده از اینترنت به وسیله ی گوشی از رایانه های شخصی (دسک تاپ) و لپ تاپ ها سبقت گرفته است. این آمار که در بازه ی زمانی 7 سال گرفته شده است، نشان می دهد که در پاییز سال 2010 مشاهده ی وب سایت ها با گوشی های همراه کمتر از 5 درصد بوده است و در پاییز 2013 به کمتر از 25 درصد رسیده است.
در آخرین آمار استت کانتر که همان طور که گفته شد مربوط به پاییز 2016 است، 46.5 درصد مشاهدات وب سایت ها با گوشی های همراه هوشمند انجام شده و 4.8 درصد این آمار هم مربوط به تبلت هاست. البته این آمار در کشورهایی مثل ایالات متحده و انگلستان بیشتر به سمت استفاده از رایانه های شخصی است. امّا در کشور پر جمعیتی مثل هندوستان 75 درصد مشاهدات وب سایت ها با موبایل انجام می شود.
در کشور ما نیز آمار استفاده از تلفن همراه به جای رایانه ها رو به افزایش است. بر اساس گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از وزارت ارتباطات، بیش از 33 میلیون کاربر ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می کنند. این آمار از سال 86 تا انتهای سال 95 گرفته شده، و رشد استفاده از اینترنت با تلفن همراه را به خوبی نشان می دهد.
به طور کلی رفتار کاربران آنلاین از سال 2007 به شکل قابل توجهی تغییر کرده است. این اتفاق از زمانی رخ داد که شرکت اپل درهمان سال اولین آیفون خود را روانه بازار کرد، که به موج ارائه ی گوشی های مشابه منجر شد. این مدل از گوشی های همراه گشت‌زنی کاربران در اینترنت را بسیار آسان‌تر کرد.
این تحول باعث شده سازندگان رایانه‌های شخصی و دیگر شرکت‌های فناوری نظیر ماکروسافت که تجارت آنها به فروش رایانه‌های دسک‌تاپ و لپ‌تاپ وابسته است به نگرانی بیفتند. چون آمار نشان دهنده این است که موبایل ها تبدیل به مهم ترین و شاید تنها رایانه ی شخصی افراد شده اند. آمار فروش رایانه های شخصی هم تایید کننده ی علّت دیگر این نگرانی می باشد. این آمار بیانگر طولانی ترین سقوط در میزان فروش است، که در این تجارت بی سابقه است. یعنی سقوط میزان فروش در حدود 2 سال متوالی.
بسیاری از صاحبان مشاغل ( جدا از این که کسب و کار آنها گسترده باشد یا خرده فروش باشند) در مورد مطالب بالا آگاه نیستند. خیلی از آنها سال ها پیش نسبت به طراحی وب سایت خود اقدام کرده اند. این دسته از افراد باید دقت داشته باشند که با توجه به روی آوردن کاربران اینترنت به استفاده از گوشی های همراه برای استفاده از اینترنت، طراحی سایت آنها باید به صورت ریسپانسیو انجام گرفته باشد.
طراحی وب سایت ریسپانسیو به این معنا که اگر وبسایت روی رایانه ها به خوبی نمایش داده می شود، باید طراحی طوری انجام شده باشد که روی گوشی های همراه و تبلت ها هم خوب (و حتی بهتر) نمایش داده شود.منظور از بهتر نمایش داده شدن یک سایت انجام مراحل سئو جهت بهینه سازی بر روی آن سایت می باشد. اگر مدت زیادی از طراحی وب سایت شما می گذرد، قطعاَ به بازنگری در طراحی سایت خود احتیاج دارید.

1396/03/31
تهیه شده توسط تیم تحریریه ایـده پـرداز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.